Två uppgifter

Eftersom det har varit total dött här på sista tiden så tänkte jag nu slänga upp två dagars skolarbeten för att pigga upp!
 
Uppgift nummer 1 fick vi i färgläran, vi skulle göra en affisch om ett event som skulle handla om den grafiska designens framtid. Min blev lite "rymdaktig" med ljus - mörkerkontrast, kvalitetskontrast och lite komplementfärger.
 
 
Uppgift nummer 2 fick vi i teckningskursen. Där fick vi ett kapitel ur Liftrarens guide till galaxen och man skulle välja ut en text och göra ett uppslag i svartvitt med egna illustrationer. Själv valde jag att rita "den dreglande dånfinken på traal" som var ett dumt och enfaldigt djur. Det lyckades jag nog med helt bra, höhö.
 
 
Imorgon blir sista dagen före jullov och att teckna levande modell står på schemat, kul ska det bli!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0